Publiczne Przedszkole Nr 2 w Grójcu

Wyszukiwarka

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 2 W GRÓJCU, UL.ORZESZKOWEJ 54, 05-600 GRÓJEC

PRZEDSZKOLE CZYNNE OD 630 – 1700

PODSTAWA PROGRAMOWA REALIZOWANA JEST W GODZINACH 630 – 1700

 

630 –830

Zajęcia w małych grupach i indywidualne wspomagające
i stymulujące rozwój. Kształtowanie umiejętności społecznych, porozumiewanie się z dorosłymi i rówieśnikami, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Gry i zabawy dowolne według zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, różnorodne zabawy rozwijające twórczą aktywność, zabawy podejmowane
z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem sprzętu oraz różnorodnych pomocy i akcesoriów. Zabawy inspirowane przez nauczyciela lub z niewielkim udziałem nauczyciela. Obserwacje przyrodnicze. Zabawy wspomagające proces adaptacji. Zabawa ruchowa, zabawy integracyjne. Ćwiczenia poranne.

830 – 930

Przygotowanie do śniadania: wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, porządkowych i kulturalnych związanych z samoobsługą, pomoc podczas nakrywania do stołu. Rozwijanie czynności estetycznych. Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. Usprawnianie techniki samodzielnego i  kulturalnego spożywania posiłku. Kształtowanie zdrowych nawyków żywienia. Przełamywanie animozji smakowych. Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie. Czynności porządkowe.

930  – 1030

Programowe zajęcia dydaktyczne z całą grupą, sytuacje edukacyjne inspirowane przez nauczyciela rozwijające twórczą aktywność dziecka, teatrzyki, koncerty muzyczne, (sytuacje wychowawczo-edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające wielokierunkową aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju).

1030 – 1045

Czynności higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia do ogrodu.

1045 – 1145

Organizowanie pobytu w ogrodzie przedszkolnym. Swobodna aktywność ruchowa z wykorzystaniem sprzętu terenowego i sportowego. Zajęcia rekreacyjno-sportowe. Obserwacje zjawisk przyrodniczych.  Prace w ogrodzie przedszkolnym: porządkowe, gospodarcze, ogrodnicze. Spacery i wycieczki w okolicy przedszkola. W tym zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela (w zależności od pogody). Wdrażanie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. W przypadku nieodpowiedniej pogody i temperatury zabawy w sali.

1145 – 1200

Powrót do przedszkola. Czynności samoobsługowe. Zabiegi higieniczne, pomoc podczas nakrywania do stołu przed obiadem.

1200 – 1240

Obiad. Wspieranie samodzielnych działań podczas jedzenia. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Zachęcanie do próbowania nowych smaków. Wspieranie samodzielnych działań dzieci podczas jedzenia.

1240 – 1250

Czynności porządkowe po posiłku.

1250 – 1400

Kształtowanie zachowań prozdrowotnych. Zapewnienie dzieciom odpoczynku, relaksu. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie przez nauczyciela literatury dla dzieci, bajek itp.

1400 – 1430

Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do zasad higienicznego i kulturalnego zachowania. Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.

1430 – 1530

Zabawy swobodne dzieci według zainteresowań w sali (w okresie zimowym). Zabawy w ogrodzie (w porze wiosenno – jesienno – letniej). Zajęcia indywidualne lub zespołowe wspomagające, kompensacyjne i stymulujące rozwój dzieci. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci. Dostarczanie przykładów i angażowanie dzieci do rozwiązywania konfliktów na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych. Zabawy w kącikach zainteresowań.

1530 – 1700

 

Przygotowywanie dzieci do udziału w konkursach, uroczystościach, praca indywidualna, wyrównawcza, aktywizująca, obserwacyjna, zabawy swobodne wg  inwencji własnej gry i zabawy wspomagające rozwój psychofizyczny, emocjonalny, społeczny, zabawy twórcze. Rozchodzenie się dzieci.