RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 2 W GRÓJCU, UL.ORZESZKOWEJ 54, 05-600 GRÓJEC
PRZEDSZKOLE CZYNNE OD 630 – 1700
PODSTAWA PROGRAMOWA REALIZOWANA JEST W GODZINACH 630 – 1700
630 –830 |
Zajęcia w małych grupach i indywidualne wspomagające |
830 – 930 |
Przygotowanie do śniadania: wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, porządkowych i kulturalnych związanych z samoobsługą, pomoc podczas nakrywania do stołu. Rozwijanie czynności estetycznych. Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. Usprawnianie techniki samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłku. Kształtowanie zdrowych nawyków żywienia. Przełamywanie animozji smakowych. Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie. Czynności porządkowe. |
930 – 1030 |
Programowe zajęcia dydaktyczne z całą grupą, sytuacje edukacyjne inspirowane przez nauczyciela rozwijające twórczą aktywność dziecka, teatrzyki, koncerty muzyczne, (sytuacje wychowawczo-edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające wielokierunkową aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju). |
1030 – 1045 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia do ogrodu. |
1045 – 1145 |
Organizowanie pobytu w ogrodzie przedszkolnym. Swobodna aktywność ruchowa z wykorzystaniem sprzętu terenowego i sportowego. Zajęcia rekreacyjno-sportowe. Obserwacje zjawisk przyrodniczych. Prace w ogrodzie przedszkolnym: porządkowe, gospodarcze, ogrodnicze. Spacery i wycieczki w okolicy przedszkola. W tym zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela (w zależności od pogody). Wdrażanie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. W przypadku nieodpowiedniej pogody i temperatury zabawy w sali. |
1145 – 1200 |
Powrót do przedszkola. Czynności samoobsługowe. Zabiegi higieniczne, pomoc podczas nakrywania do stołu przed obiadem. |
1200 – 1240 |
Obiad. Wspieranie samodzielnych działań podczas jedzenia. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Zachęcanie do próbowania nowych smaków. Wspieranie samodzielnych działań dzieci podczas jedzenia. |
1240 – 1250 |
Czynności porządkowe po posiłku. |
1250 – 1400 |
Kształtowanie zachowań prozdrowotnych. Zapewnienie dzieciom odpoczynku, relaksu. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie przez nauczyciela literatury dla dzieci, bajek itp. |
1400 – 1430 |
Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do zasad higienicznego i kulturalnego zachowania. Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. |
1430 – 1530 |
Zabawy swobodne dzieci według zainteresowań w sali (w okresie zimowym). Zabawy w ogrodzie (w porze wiosenno – jesienno – letniej). Zajęcia indywidualne lub zespołowe wspomagające, kompensacyjne i stymulujące rozwój dzieci. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci. Dostarczanie przykładów i angażowanie dzieci do rozwiązywania konfliktów na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych. Zabawy w kącikach zainteresowań. |
1530 – 1700 |
Przygotowywanie dzieci do udziału w konkursach, uroczystościach, praca indywidualna, wyrównawcza, aktywizująca, obserwacyjna, zabawy swobodne wg inwencji własnej gry i zabawy wspomagające rozwój psychofizyczny, emocjonalny, społeczny, zabawy twórcze. Rozchodzenie się dzieci. |